Jumaat, 16 Oktober 2009

masih beraya..




N3 kali nie semestinya cerita pasal puteri kesayanganku..nor aina balqis.. kat sini la pun nak abadikan kenangan2 dan picture2 dia yg berlambak tu kan..

Okey..raye ke2 pulak kitorg masih beraya kat besout..pegi beraya umah makcik belah husband kt besout 1 dan felda sg.klah (bestnye dah lamer x g mandi kt hot spring..last pegi mase pregnt 9 bln...tengah sarat..).

Semestinye kite layan pic gelagat balqis beraya..


pic ni aqis dikelilingi sepupu sepapat sekupu dengannye yg x jemu2 kerumun dia.. mule2 sampai umah paman hamzah nie aqis nangis2 sbb mase dlm kete dia dah tertido jap.. kete berenti jer dia pun terjaga.. apa lagi mengamuk ler xpuas tido.. disebabkan aqis xmau diam, dengan muker selamber nye kitorg masuk bilik (dah mintak la permission tuan tanah..hehehe..).. slalunye kalau aqis nangis2 tu dia nak menyusu badan sambil baring lah.. sib baik memg dah biaser ngn family paman nie..dorg smua sporting.. pas golek2 menyusu skit..mood diapun dah ok... baru ler mama dia leh beraya (makan time...)

main aper la dorg tu.. makan2 jgk..
sambil tu jeling2 jgk kat aqis...

seronok aqis dapat merayap bebas ye..

alahai cayang aqis...

eh..eh..kak ain maner larat angkat balqis..
(tengok la aku kt belakang tu dah cuak..ader pulak yg main lari2 langkah aqis..
kene pijak jgk anak aku nanti nie..)


papa pun rajin amik gb budat tomey nie..



teruknye anak mama nie... ejek saper tu??


Rabu, 14 Oktober 2009

Raya..Raya..Raya..1 Hari di Hari Raya..

Sebenarnye sehingga ke hari ini..kitorg xder lagi bergambar raye yang pakai baju raye.. punye lah bz kan hari raye tu sampai xsempat nak amik gambar raye..

Kejadian tu berlaku disebabkan taun ni beraya umah mak mertua..pas salam2 raye tu dorang xde la sibuk2 nak bergambar..so secara automatik terlupa jgk lah nak bergambar 1 family..sian kat aqis.. ape2 pun gb aqis memang lah teramat banyak..dan raye taun ni memang busy ulang alik besout-gedangsa, gedangsa - besaout.. (maklum la dekat2 jer..).. letih tul..

Jom kiter tgk gelagat balqis di pagi raya..



fesyen aper ntah nie.. main ngn rimau ker kucin..?

no..no..no.. gigit2 lak dia.. nie dah tahap geram la tu..


Around kul 2pm tu lak kitorg gerak ke ipoh..umah embah..kire moyang balqis lah.. Dalam kul 12 malam baru sampai besout lak..letih tp best..


on d way lik ipoh..kali pertama balqis lik jupe moyang nie..
balqis dah tukar uniform..
yg bestnnye dekat2 nk sampai umah moyang
baru tukar lik baju kurung aqis.. papa dia ckp kasik sopan..
comei skit pakai baju kurung..siap ngn tudung bagai..
sib baik aqis ok jer..mood baik..




MamaTisya Duit Raya Giveaway

STICKY MODE
(normal entry sila scroll ke bwh ye)

Wah!! kali nie mama tisya baik hati nak bg duit raye.. j
om join mana tau dpt duit raye untuk mak budak... asyik collect utk anak jer...

bermula 6 oktober hingga 14 oktober 2009
tepat pukul 5.00 ptg




syarat-syarat sgt senang & mudah :

  1. Terbuka kepada smua blogger
  2. Buat 1 entry & pastikan STICKY MODE smp 14 oktober 2009
  3. MamaTisya Duit Raya Giveaway (hanya tajuk ini yg diterima)
  4. Add banner di atas di sidebar blog anda
  5. Pastikan ada link MamaTisya (no link back will be disqualified)
  6. Seramai 5 org blogger bertuah akan dipilih melalui RANDOM ORG
  7. Sila tinggalkn nama & email anda di cni
  8. hanya yang memenuhi syarat-syarat ini sahaja yg akan layak
  9. Keputusan akan diumumkan secepat yg mungkin
  10. Duit raya tersebut akan di bank-in trus ke akaun bank anda nanti
so detail :-
nama: Norhanani binti Arshad
email : hanie_1881@yahoo.com

TQ mama tisya.. blog mama tisya siap ader tutorial lg..best2..
sape nk tutorial leh refer kat SINI

Khamis, 8 Oktober 2009

MANGSA BULI CONTEST

nie ader lg contest.. best ni jom masuk ramai2..

contest ni anjuran mommy qastalani.. jom baca detail lg..

MANGSA BULI CONTEST



gb yg dicontestkn adalah
....
....
....
....
...
..
.
YG KENE BULI : NOR AINA BALQIS BINTI NORSHAHIZAM
UMUR : 7 BLN +

Alkisah kejadian ni berlaku pada bulan puasa yg lepas. Masa nie umur balqis 7 bulan lebih..
Lokasi kt umah embah balqis..
masa ni sebenanye embah balqis ngn papa tgh sibuk packing kuih2 yg customer oder ( my MIL amik tempahan bahulu, rempeyek ak peyek, batang buruk dll). yg si balqis ni pun sibuk juga nak menolong, capai sana sini. konon nk senang letak dlm walker tp dia gigih jgk nk capai & ketuk2 periuk tu..abis semua orang dia langgar.. sudahnya papa aqis geram..papa aqis amik periuk tu masukkn kepala nye.. terus terpinga2.. terdiam sekejap... berat kot periuk nasi tu.. cian anak mama nie..



apa lg jom ramai2 memeriahkan contest nie
MANGSA BULI CONTEST


syarat2nye...


1. Kamu mesti ada blog ! (Harap maaf geng-geng facebook yek)

2. Kamu mesti menetap di Malaysia. Harap maaf geng-geng foreigner obersea, kamu tidak layak (Jikalau kamu faham Bahasa Melayu ini)

3. Jadi FOLLOWER MoMMy Qastalani ini. Bole cari di side bar kiri (Keji tau main paksa-paksa gini!)

4. Tepek MoMMy Qastalani dalam Blog List kamu (Kamu memang kejiiii ! PAKSA! TERSEKSA!)

5. Copy-paste banner budak penyepit tersebut ke sidebar blog masing-masing dengan tajuk “MANGSA BULI CONTEST” dan link ke entry ini (kamu terrer kan?)

6. Letak hanya 1 photo mangsa kejadian (Hanya 1 yang terbaik! Kalo banyak2 pening juri!)

7. Oh ye, mangsa yang layak dipertandingkan adalah newborn baby sehingga seusia 7 tahun!

8. Hanya 1 penyertaan untuk 1 mangsa! (Kalau ada 9 orang anak, layak pertandingkan kesembilan mereka! Tapi dengan syarat; photo mangsa mestilah ketika umurnya bawah 7 tahun)

9. Kalo ada anak saudara, adik kakak di bawah 7 tahun juga bole dipertandingan

10. Nyatakan Nama Mangsa dan Umurnya ketika itu

11. Karang special entry tentang kejadian buli tersebut. Then, hebahkan tentang "MANGSA BULI CONTEST" dengan link terus ke entry contest ini.

12. Bila dah siap, sila comment dalam entry ini dan tinggalkan url post kamu itu. Nyatakan sekali Nama dan Email Add kamu. Kalo x tinggal url terus ke post kamu, disqualified ye. (X larat eden nak jelajah setiap entry satu persatu utk cari entry sebenar)


Tarikh Mati (dead line) adalah pada
19 October 2009 jam 9 am.


Rabu, 7 Oktober 2009

cute sleeping baby contest -top 20

Last month aqis ader masuk contest NIE.. first time masuk.. walaupun x menang tp aqis dlm top 20..
kire ok la sbb ramai lebih kurang 128 peserta baby2 yg cute2 senuanye masuk..tinkiu baiti..

gb yg dipertaruhkan nie lah..




CUTE SLEEPING BABY CONTEST -TOP 20








peserta2..












macam2 gaya tido yea.. cute semuanye...

pemenangnye...


Name : Muhammad Hariz Aazad
DOB : 21 Februari 2009
POB : PUSRAWI
Nama Ibu : Zaza Abdullah


Tahniah!!!



5 Langkah Anak Ceria

Lamer rasenye x update blog nie.. bersawang2...tp lum sampai tahap labah2 membiak kot...
n3 raye? nanti dululah.. nak share pasal artikel nie dulu ...


5 Langkah Anak Ceria

Bayi tersenyum adalah perkara pertama yang ingin dilakukan oleh setiap wanita yang baru bergelar ibu. Keseronokan bersama bayi dengan melakukan pelbagai aktiviti yang menceriakan mampu membuatkan teruja sekali gus, bayi menjadi ceria dan sihat.




1. Cakap dan ketawa bersama

Walaupun bayi masih belum boleh bercakap, namun ia adalah aktiviti yang menceriakannya. Teruskan bercakap dengan disulami dengan ketawa. Pasti bayi seronok melihat wajah anda yang ceria.


2. Bergurau

Aktiviti yang menyeronokkan si kecil. Bergurau dengannya sambil geletek pada anggota badan yang menggelikannya. Sentuhan tangan ibu akan membuatkan si kecil terhibur dengan aktiviti ini.-kalau papa geletek memang kuat suaranye terkekek2..pastu malam confirm ngigau time tido..huhuhu..



(kalau compare jari mama ngn aqis,saper lg tembun?..huhuhu..)


3.Panggilan manja

“Sayang, anak ibu.”Ini adalah antara panggilan manja yang membantu membuatkan si kecil tersenyum. Sambil memanggil dengan panggilan manja, pegang tangan dan tatap matannya. Ulangi beberapa kali, supaya si kecil tahu yang betapa anda menyayanginya. -aqis pulak kalau panggil aqis omey...tersenyum2 malu la dia..


4.Pujian

Senyum kepada bayi anda sambil memuji akan paras rupanya comel, kulitnya yang gebu dan matanya yang cantik. Sambil itu, dekatkan wajah anda kepadanya sehingga tangannya menyentuh wajah anda.- yg nie memang aqis suke..bukan takat sentuh muke..siap pakej cakar, cubit, korek mata,idung ngn mulut lg..



5.Mimik muka lucu

Bayi suka melihat wajah ibunya. Apa jua reaksi pada wajah ibunya pasti menarik perhatiannya. Jadi lakukan mimik muka lucu untuk menarik perhatiannya, contohnya bulatkan mata, mulut dan pegang pipi. Bayi pasti suka melihat mimik muka lucu anda!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...