Jumaat, 25 Februari 2011

Hadiah visitor no.31599

Baru jer tadi terima hadiah visitor no.31599 kat blog Queen Anezz.
tinkiu byk2.. ader 2 org yg dpt visitor 31599. tak tau la camner leh jd camtu..
Hadiahnye ialah...

........

....

..

.

Novel hokey... suker..suker...

tak sabar nak baca dah nie...

Lucky Draw Ratu Tupperware


klik banner untuk join..


Tarik tutup :-
7.03.11 (Isnin)
jam 4.30pm

Welcome Friends Giveaway!!!




Sempena nama blog ni helen wat giveaway.. jom kiter join ramai2..




Doa semasa hamil

Antara surah-surah untuk diamalkan semasa mengandung:-

  • Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
  • Surah Luqman – untuk anak yang cerdik
  • Surah Yaasin – untuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
  • Surah Maryam – untuk memudahkan bersalin
  • Surah al-Hujurat – untuk membanyakkan susu ibu


Doa semasa hamil

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam. Amin.."

http://aqis090209.blogspot.com


Rabu, 23 Februari 2011

'cool wif sunglass!'

anjuran PinKy MOMMa



Balqis wif sunglass

nak tag:-

Mama Balqis

Ibu Damia

Lya

Mama Damia

tarikh tutup : 19 march 2011



Kejang betis

Jalan-jalan blog Nafiraa & baca entry dia berkaitan perkembangan fetus dan ader topik kekejangan betis. so laju-laju klik kat link BabyCenter Malaysia.

Click here to find out more!
Mengapa saya mengalami kekejangan betis pada waktu malam?

Seperti berlari, bermain permainan tenis yang mendebarkan, atau hanya berdiri sepanjang hari boleh memenatkan otot anda sebegitu banyak sehingga ia kekejangan, begitu juga kehamilan. Berat tambahan pada kaki anda selalunya mengakibatkan kekejangan otot kaki pada waktu malam, yang boleh mengejutkan anda dari tidur nyenyak. Kejang betis paling teruk akan berlaku pada trimester kedua dan ketiga.

Punca-punca lain kejang betis berkaitan dengan kehamilan mungkin adalah kelebihan fosforus (didapati di dalam daging yang telah diproses, makanan snek dan minuman bergas) dan kekurangan
kalsium di dalam aliran darah anda, atau tekanan rahim yang sedang membesar pada saraf kaki anda.

Bagaimana saya boleh melegakan kesakitan?

Mujurlah, kejang betis adalah salah satu rungutan kehamilan yang boleh diatasi.

Apabila kekejangan menyerang:


• Meregang. Mula dengan luruskan kaki anda -- tumit dahulu -- dan dengan berhati-hati lenturkan buku lali dan jari kaki anda. Ini akan berasa sakit pada mulanya tetapi kesakitannya akan hilang secara beransur-ansur.


• Urut otot yang kejang.


• Mandi air suam atau letakkan botol air panas pada kawasan kejang.


• Berjalan. Bermundar-mandir untuk beberapa minit dapat membantu.


Apa boleh saya lakukan untuk mengelakkan kekejangan?

• Buat senaman meregang sebelum tidur. Regangkan otot betis anda beberapa kali (seperti yang digambarkan di atas) sebelum anda tidur dapat membantu mengelakkan kekejangan pada waktu malam.

• Jangan berdiri untuk jangka masa yang lama atau duduk dengan kaki tersilang.


• Putarkan buku lali dan gerak-gerakkan jari kaki apabila anda duduk, di tempat kerja, pada waktu makan malam, atau semasa menonton TV.


• Makan makanan kaya dengan kalsium. Jika anda benar-benar ada masalah dengan kekejangan betis, tanya doktor anda mengenai pengambilan kalsium tambahan. (Tetapi elakkan mengambil kalsium dengan dolomit atau serbuk tulang; ini biasanya mengandungi plumbum, yang boleh diserap melalui plasenta dan memudaratkan bayi anda.)


• Elakkan minuman bergas, ia mengandungi banyak fosforus.


Jika kesakitan berlarutan?

Jika kesakitannya adalah berterusan dan bukan hanya kekejangan sekali-kala, atau anda perasan adanya bengkak atau kesakitan, hubungi doktor anda. Anda mungkin menghidapi trombosis vena, atau bekuan darah, sejenis keadaan jarang ditemui (satu dalam 2,000 kehamilan) tetapi serius yang memerlukan rawatan perubatan segera.

Contest Senyum xnampak gigi


nie gb budak senyum xnampak gigi..
hehehe..

anjuran:
muas

nak tag:
Cik Gha
Kak Haizan
mama balqis
oya
ibu hadif

end :
27/2/2011






capture 31599?



Check up Feb 2011

Update utk check up junior bln ni..

Umur Junior dlm peyut : 26w 1d
Berat mama : 47.5kg..(naik 2kg bln nih)
Tekanan darah : 110/70 -ok
HB : 12.4 (turun skit..bln lepas 13.1)
smlm jgk dah kene inject imunisasi Kancing Gigi.. pagi nie rase lenguh2 lg lengan kiri nie..

next check up

22/3/2011 @ Klinik Desa Gedangsa..

oppss..luper lak.. last month ader scan junior..


masa scan nie umur junior : 24w
berat : 470gm..
( Dr. ckp junior nie kecik jer.. comei jer.. mcm kak yong ler tue..)
Gender : nampak pistol! hehehe.. Insya Allah...amin..

Selasa, 22 Februari 2011

CONTEST IBU HAMIL CUTE

Contest anjuran TUQDT & Blog Bisnesnye http://sue47636blogshop.blogspot.com



nama mama : norhanani binti arshad
due : 31 mei 2011
Jantina bayi yang bakal lahir : insya allah BOY..

mau tag:
pn. ct


TARIKH TUTUP CONTEST INI..
Tebal
PADA 22 FEBRUARI 2011

Khamis, 17 Februari 2011

ANAKKU SAYANG, ANAKKU RIANG with LITTLE FINGERS





dateline: end of february

join? klik SINI

okey ni pic yg paling mama suker..



Muker budak seronok main pasir!

Nama: Nor Aina Balqis binti Norshahizam
Umur : 2 thn
Nama Mama : Norhanani binti Arshad

eB keje aper?...
Graphic Designer


nak tag:-
cik gha

Mari Membaca Giveaway





first GA from senangmenang.miezaniera.com


anjuran:-


nak tag:-
cik gha
http://joijoi80.blogspot.com/
http://mamatisya.blogspot.com/
http://lovenafira.blogspot.com/
http://hasroylin.blogspot.com

tarikh tutup :

14 mac 2011

2nd Giveaway Contest






Tarikh tutup 25 Februari 2011.

Pemenang akan diumumkan pada 28 Februari 2011.

Jumaat, 11 Februari 2011

GA Just For Fun 2





join?:-


CABUTAN BERTUAH SEMPENA PEMBUKAAN BLOG INI



Lucky Giveaway by Littleimie



end:-
28 February 2011.

Ian's 5th Birthday Giveaway


Hepi besday encem boy..
semoga dimurahkan rezeki..
diberikan kesihatan yang baik, menjadi anak yang soleh dan penyejuk hati ibu bapa..

"Harta dan anak-anak itu (adalah) perhiasan kehidupan dunia; tetapi amalan-amalan kebaikan yang kekal (manfaatnya di Akhirat) adalah lebih baik pahalanya di sisi Tuhan engkau serta lebih baik untuk menjadi harapan" ini menjadi penawar dan peringatan buat diri. -surah Al-Khaf ayat 46


TOTE BOUTIQUE'S GIVEAWAY



Hadiahnye:-
:. 1 passport sleeve, 1 coin Purse & RM30 Tote boutique voucher


LUCKY DRAW LITTLE CUTE ANIMAL 2011

Ibu Hadif Giveaway 1/2011


Hadiah :~
Cutlery Holder

sgt canteekkk!!!

:: Mama Kyra 1st GA ::

nak join leh klik:-
http://hasroylin.blogspot.com/2011/01/mama-kyra-1st-ga.html

26 januari sehingga 26 Febuari 2011

nak taq:-
cik gha

Tudung Mania 2nd Giveaway..........



Until 14 February 2011

Khamis, 10 Februari 2011

Giveaway "Mama, saya mahu INI!"



eND:
28 Februari 2011

Hadiah dr LiveLife

Semalam terima satu sampul dari pakcik posmen..tertanya-tanya jugak sampul apakah ituwww?
..........
.......

....dari karangkraf

dalamnya..
...
..
.

oh.. mama pun dah lupe contest nie. last year ader join dari majalah sri dewi & keluarga
"Peraduan Penawar Semulajadi untuk tidur berkualiti bersama Rilax ZZZ. tak sangka lak salah seorang pemenang.. anyway tq so much penganjur..
hadiahnye produk Rilax zzz..


siap ader reben2 lagi..


Rabu, 9 Februari 2011

pRincess Mama dah 2thn..

Arini 9/2/2011.. besday balqis 2 thn.. epi besday sayang.. Mama & Papa Luv u soooo muchhhhh... Moga dimurahkan rezeki, diberikan kesihatan yang baik, jadi anak yang bijak & solehah..

Balqis beberapa jam slps menjengah dunia..
9/2/2009


Balqis 2y.. 9/2/2011


Last week masa cuti CNY tu family wat kenduri cukur jambul cousin balqis.. Nur Syada Iman. Balqis lak wat aqiqah & celebrate besday.. celebrate awal semua semua family berkumpul.. memang seronok sangat.. Cuma time tu balqis dah mengantuk & selsema sikit.. so mood kureng sikit.



video

gb besday nanti update..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...