Selasa, 10 Ogos 2010

Niat Puasa.. Ingat Mengingati..

Kerna datangnya setahun sekali..

mari kita sama ingat-mengingati..



LAFAZ NIAT PUASA HARIAN

[niat_puasa_harian.jpg]

“Nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa”

Sahaja aku berpuasa esok hari dalam bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.


LAFAZ NIAT PUASA UNTUK SEBULAN


“Nawaitu souma syahri ramadhana hazihissanati kullihi lillahi taala.”

sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala


DOA BERBUKA PUASA

http://www.sinilah.com/-/11/Images/doa%20buka%20puasa.gif


allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu
birahmatika ya arhamarrohimin

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau aku beriman dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang

Salam Ramadhan.. moga ramadhan tahun ini membawa keberkatan dan bermakna..


2 ulasan:

joijoi80 berkata...

Alhamdulillah.. kekadang kiter terlupa..saling ingat mengingati lebih afdhal

-: Fara_Lan :- berkata...

Bagusnye... Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...